گروه شهری: دومین جشنواره تسنیم با شناسایی حدود ۳۰هزار استعداد محلی بانوان در رشته‌های فرهنگی - هنری به‌کار خود پایان داد.

تقویت و توانمندسازی بانوان وکانون‌های زیرمجموعه خانه‌های تسنیم در سرای محله محور این جشنواره بود که در 2 بخش «خلاقیت‌های فرهنگی - هنری» و «ابتکارات جامعه محور» برگزار شد. کشف استعدادهای محلی یکی از محورهای اصلی فعالیت معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است که تابستان در قالب جشنواره تسنیم انجام شد.

همچنین در بخش‌های مختلف این جشنواره 30هزار هنرمند و طراح شرکت کردند که از این میان 28هزار و 350 نفر طراح در بخش ابتکارات جامعه محور و کارگاه‌های تسهیلگری حاضر شدند.به گزارش همشهری، بخش ابتکارات جامعه‌محور جشنواره در کانون‌های 9گانه تسنیم هم به بررسی آثار فرهنگی هنری پرداخت. شرکت‌کنندگان پس از طی دوره‌های آموزشی به کانون خود در محله‌های شهر بازگشتند و در آنجا با همکاری اعضای کانون‌ها و همراهی تسهیلگر منطقه، آموخته‌های خود را براساس نیازهای بانوان و خانواده‌های محله، به پروژه‌های کوچک محلی در یکی از محورهای جشنواره تسنیم تبدیل کردند.

برگزاری هزارو206 کارگاه آموزش تسهیلگری و در مجموع 2هزارو976 نفر ساعت برنامه ویژه خانه‌های تسنیم از دیگر بخش‌های این جشنواره بود که با حضور اعضای کانون‌ها در نواحی و محله‌های مناطق 22گانه به اجرا در آمد. این در حالی است که در مجموع تعداد 28هزار و 350 نفر از بانوان تهرانی از کارگاه‌های مذکور بهره‌مند شدند. اما بخش دیگر جشنواره در خلاقیت‌های فرهنگی با حضور هنرمندان بخش عکاسی برگزار شد که رقم شرکت‌کنندگان در این جشنواره را به عدد 30هزار استعداد محلی در جشنواره دوم تسنیم رساند.

در بخش عکاسی عنوان «زنان و زندگی شهری» محور مسابقه بود که فراخوان آن در خرداد‌ماه منتشر شد و آثار آن طی ماه‌های اخیر داوری شد. در جشنواره عکس به 3هنرمند عکاس که رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند، لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی اهدا شد و علاوه بر آن 7عکاس نیز تقدیر شدند.

کد خبر 234925
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز